۱۳۸۸ اردیبهشت ۱۲, شنبه

دهم اردیبهشت روز ملی خلیج فارس


ضمن عرض تبریک به مناسبت این روز ملی عزیز به همه هموطنان و فارسی زبانان دنیا بهانه ای دست داد تا مطلبی که همیشه ذهنم را آزار می داد بیان کنم.


هفته گذشته کمیته هماهنگ کننده عربستانی برگزاری مسابقات کشور های اسلامی به ایران آمد و در خاک ایران درخواست وقیحانه خود در خصوص حذف نام خلیج فارس از روی مدالها وحک نام خلیج جعلی را مطرح نمود.


در مورد پاسخ مقامات و مسئولین کشور به کرات در خبرگزاری ها و سایت ها اشاره شده است ولی من به عنوان یک ایرانی حداقل پیشنهادی را که می توانم بکنم این است که ورزشکاران ایران نیز باید در این راه قدم بردارند و با تحریم مسابقات ورزشی غیر ضروری و عدم عضویت در باشگاه های این کشور ها از جمله امارات گام مثبتی برای سربلندی و عزت و افتخار کشورمان بردارند.


بدون شک زیبنده نیست ورزشکاران ما پا در خاکی بگذارند که به همه مقدسات ایران عزیز توهین می گردد ونام مقدس خلیج فارس در آن جعل وتحریف می گردد.


لذا از سازمان تربیت بدنی ایران درخواست می کنم ضمن کمک به ورزشکاران ایران و در صورت امکان حمایت های مادی و معنوی از ورزشکاران با عزت ایران ،‌با اعزام این عزیزان به سایر مسابقات گامی به سوی اقتداروسربلندی ایران اسلامی برداشته و از اعزام های غیر ضروری به این کشور های هتاک جلوگیری نماید.
مایه تعجب است در حالی که سال گذشته کشور شیخ نشین امارات در اقدامی بی شرمانه از صدور ویزا برای شطرنج بازان ایران خوداری نموده ٰبازیکنان کشورمان امسال در این مسابقات شرکت می نمایند.
بی گمان عزت وافتخار کشور و سربلندی آن جز با همکاری خود ما میسر نمی باشد.




۱ نظر:

  1. انسان های بزرگ وفرهیخته ، همیشه ودر همه شرایطی تبلیغ وترویج غیر سیاسی بودن ورزش رادر دستور کار قرار می دهند. مسایل ودعواهای سیاسی به دولتمردان مربوط است . ورزشکاران باید فراملیتی بودن ورزش وبازی جوانمردانه با هرملیتی راتبلیغ کنند. اگر پیشنهاد آن بزرگوار عملی شود،که دیگر باهیچ کشوری ودر هیچ رشته ای نمی توانیم مسابقه دهیم .

    پاسخحذف