۱۳۸۸ اردیبهشت ۱۹, شنبه

پيشنهادي به کميته مسابقات فدراسيون شطرنج


الان داشتم اخبار سايت فيده را نگاه مي کردم ديدم مسابقات قهرماني زير 20 سال دختران و پسران آسيا را اعلام کرده است.

اين مسابقات از 10 الي 17 تير (‌8-1 جولاي 2009) در کشور سريلانکا برگزار مي شود. اينجا کليک کنيد .

خوب ما مسابقات زير 20 پسران را برگزار کرديم ولي زير 20 سال دختران را نه .

البته من مي دانم چه مشکلي پيش آمد که مسابقات لغو شد ولي به هر حال فدراسيون هم بايد زمان مناسب تري را براي شناخت قهرمان اين مسابقات و اعزام به آسيا انتخاب مي کرد.

حالا غرض از اين صحبت اين بود که فدراسيون و کميته مسابقات بهتره مسابقات را اولويت بندي کنه . مثلا چه اشکالي داشت که در فروردين فقط مسابقات زير 20 ال قهرماني کشور برگزار مي شد و و مسابقات رده هاي سني تابستان .

فراموش نکنيم که مسابقات قهرماني رده هاي سني جهان در آبان برگزار مي شود و مسابقات قهرماني آسيا به احتمال فراوان اواسط تابستان .

حالا من نمي دانم فدراسيون چطور مي خواهد در فصل امتحانات مدارس و احتمالا دانشگاه ها (‌خرداد ) مسابقات زير 20 سال دختران را برگزار کند .

به هرشکل بهتر است از اين به بعد ( براي سال هاي آتي )‌همين نکته يعني اولويت بندي در مسابقات رعايت شود. و از برگزاري مسابقات به شکل متوالي و پشت سرهم خودداري شود. فراموش نکنيم داشتن تقويم و برنامه ريزي شايد مهم ترين وظيفه يک فدراسيون باشد .

۲ نظر:

  1. قرآن مجيد و روايات شريفه آلات قمار را تحريم نموده، به خصوص شطرنج، كه شديداً و اكيداً در روايات بسيارى منع و نهى گرديده و از جمله آن روايات، روايت ابى بصير از امام صادق عليه السلام است كه مى فرمايد: «فروش شطرنج حرام، خوردن پول آن حرام، نگهداشتن آن بى ايمانى، بازى كردن با آن شرك، سلام كردن بر شطرنج باز گناه و شطرنج باز نماز ندارد مگر آن كه دستانش را قبل از وضو آب كشيده و بشويد». (مستطرفات السرائر، ص577) و در حديث شريف از حضرت على بن موسى الرضا عليهما السلام آمده است كه: «هرگاه شطرنج را مشاهده كرديد به يزيد لعنت كنيد چرا كه بر سر مبارك امام حسين عليه السلام به شماتت، شطرنج بازى كرد و شيعيان و دوستان ما شطرنج بازى نمى كنند»، اضافه بر آن برخى از دانشمندان روانشناس در گزارش هاى علمى خود، شطرنج را عامل بيمارى اعصاب، تندخوئى و مانند آن مى دانند.

    پاسخحذف
  2. تلخ ترین مقاله تاریخ شطرنج ایران!!!
    تلخ ترین مقاله تاریخ شطرنج ایران!!!{اين فدراسيون را قورت بده) اثر مداحي جانسون!!!


    وبلاگ شطرنج سياسي به زودي منتشر مي كند

    فدراسيون در منجلاب شبكه هاي هرمي!!!آخرين مقاله مهدي س سرستيان...

    اين روزها حقيقت به قدري تلخ شده كه بعضي ها برايش خون مي ريزند و بعضي هم زير ماشين مي روند و مي ميرند!!!اما لذتي كه حقيقت دارد علي رغم همه فشارهاي دوستان و نا دوستان! باز هم بسيار زيباست...مي دانم دوستان بسياري از اين مقاله مي رنجند اما شطرنج ايران رو به نابودي است و من به عنولن كوچكترين عضو اين خانواده نمي توانم ساكت بنشينم اكنون شطرنج ايران خلاصه شده است در گيلان و گاهي هم آذرباييجان هاوتك توك بقيه تهران كه كلا بيشتر بازاريابي شبكه هاي هرمي براي شاگردان و اولياي انها شده است تا.... ادامه خواهد داشت اگر زير ماشين نرويم!!!

    پاسخحذف