۱۳۸۷ دی ۷, شنبه

درخواست تعویق مسابقات رده های سنی

با سلام حضور کلیه عزیزان نظر به اهمیت موضوع درخواست تعویق مسابقات رده های سنی قهرمانی کشور در بهمن 87 نامه ای از طرف سایت آچمز خطاب به جناب آقای مداحی رئیس محترم فدراسیون شطرنج تنظیم شده که افرادی که بدلایلی موفق به امضا بصورت حضوری در خواست مذکور نشده اند خواهشمند است در قسمت ارائه نظرات با نام و نام خانوادگی حقیقی ، موافقت خود را با این درخواست اعلام نمایند.

متن نامه تنظیم شده از طرف سایت آچمز به شرح ذیل می باشد :

بسمه تعالی


ریاست محترم فدراسیون شطرنج جمهوری اسلامی ایران
جناب آقای دکتر مداحی
با سلام وتقدیم احترام
با آرزوی سلامتی و توفیق روز افزون برای جنابعالی در پیشبرد اهدافتان در فدراسیون شطرنج، این نهاد پر اهمیت فرهنگی _ ورزشی . امضا کنندگان زیر که همگی از اولیا و مربیان شطرنج بازان نونهال و نوجوان برجسته تهران هستند از آن ریاست محترم تقاضا دارند که با عنایت به دلایل ارائه شده ذیل ترتیبی اتخاذ فرمایند تا مسابقات قهرمانی رده های سنی کشور از بهمن به تعطیلات نوروز یا پس از امتحانات خرداد ماه دانش آموزان تغییر یابد.
۱) نیمه دوم دی ماه فصل برگزاری امتحانات دانش آموزان است که عملاً امکان آماده سازی و انجام تمرینات لازم برای آنان جهت شرکت در مسابقات وجود ندارد. ضمن آنکه دانش آموزان مدتی را از محیط درس و مدرسه غیبت خواهند داشت . برخی از نونهالان و نوجوانان شطرنج باز نیز خود را جهت شرکت در آزمون استعدادهای درخشان که در نیمه اول اسفند برگزار می شود آماده می کنند ،که به ناچار بدلیل نزدیکی تاریخ تعیین شده در بهمن ، از شرکت در مسابقات قهرمانی کشور محروم خواهند شد .
۲) بهمن ماه فصل سرما و احتمالاً بارش های شدید برف و باران خواهد بود و با وضعیت نامساعد جوی و راهها و حمل و نقل قطعاً به این مسئله اذعان خواهید داشت که برای خانواده ها بسیار سخت و همراه با بیماری های احتمالی خواهد بود.
۳) اکثر خانواده ها به جز فرزند شطرنج باز دارای دانش آموزان خردسال دیگری نیز می باشند که امکان مسافرت و همراهی آنان با والدین در زمان مدرسه سخت و یا نا ممکن می نماید در غیر این صورت نیز جدا بودن آنان از خانواده در این شرایط یقیناً بر بچه ها تاثیرات سوء خواهد داشت.

۴) با توجه به تراکم برگزاری مسابقات از نیمه دی تا پایان بهمن ماه ( قهرمانی رده سنی استان ، قهرمانی رده سنی کشور ، جام دهه فجر ، جام خزر ) و تمایل خانواده ها جهت شرکت در مسابقات و با توجه به برگزاری هر مسابقه در گوشه ای از کشور و عدم وجود زمان کافی جهت آماده سازی نوجوانان توسط مربیان و مشکلات تحصیلی آنان ، عملاً امکان شرکت مطلوبشان در مسابقات گرفته می شود در حالیکه در سایر اوقات سال تراکم مسابقات بسیار کمتر می باشد .

۵) فاصله زمانی ماه بهمن تا مسابقات آسیایی و جهانی بسیار زیاد است ودر این فاصله تغییرات زیادی در میزان آمادگی مدال آوران اتفاق خواهد افتاد، بطوری که بررسی نتایج شرکت کنندگان ایران در مسابقات رده های سنی آسیا و جهان نشان می دهد که اکثر افراد قهرمان کشور نتایج مطلوبی کسب نمی کنند و شرکت کنندگان آزاد نتایج بهتری دارند.

در خاتمه از حسن نیت و همراهی جنابعالی تشکر نموده و درخواست داریم دستورات لازم را به مسئولان مربوطه ابلاغ نمایید.

صمیمانه از لطف و عنایت شما سپاسگزاریم

ومن ا... توفیق

·

۲۹ نظر:

  1. اینجانب علی قائم مقامی ضمن حمایت از متن نامه مذکور خواستار تعویق مسابقات رده های سنی از بهمن 87 به تاریخ مناسب تری هستم.
    با تشکر

    پاسخحذف
  2. با تشكر از آقاي علي قائم مقامي

    تا كنون بيش از يكصد نفر از مربيان و والدين بازيكنان تهراني و گيلاني و مازندراني اين نامه را امضا نموده اند.

    در اين بين امضاهاي مربيان و والدين بازيكنان صاحب نامي همچون داور و مربي درجه يك كشورابوالقاسم نجيب، مربي درجه يك محمدتقي ابراهيم زاده، استاد فيده امير محمد سوزنكار، اميررضا پوررمضانعلي (قهرمان كشور) ، پويا ايدني (قهرمان كشور)، احمد عسگري زاده (دارنده نقره آسيا)، محمدرضا اصغرزاده (دارنده نقره آسيا)، كوشا جافريان، درسا درخشاني (قهرمان كشور)، سارا سادات خادم (قهرمان كشور و دارنده نشان طلاي آسيا)، علي رضا دلير (نايب قهرمان كشور)،امير محمد يارلو (قهرمان كشور) و سيد محمد امين طباطبائي (قهرمان تهران) و دهها امضاي ديگر از دارندگان مدال هاي كشوري و استاني به چشم مي خورد.

    ضمن اينكه بيش از 70 بازيكن و مربي شهر كرج نيز با امضاي نامه اي مشابه حمايت خود را اعلام نموده اند.

    از ديگر هموطنان عزيز نيز خواهشمند است هر چه زودتر حمايت خود را ابراز دارند.

    پاسخحذف
  3. با سلام و خسته نباشید،
    با تشکر از پیگیری شما، ما نیز با انتقال مسابفات به خرداد ماه یا تعطیلات نوروز موافق هستیم.

    والدین سپهر سیف اللهی

    پاسخحذف
  4. در ایام عید نوروز نباشد به خاطر تراکم بالا باعث کمبود جا و مکان در شهر مشهد و ترافیک مسافر بسیار مشکل خواهد بود...

    پاسخحذف
  5. aslan emsal bargozar nashe merc

    پاسخحذف
  6. با سلام لطفا به فکر درس بجه ها هم باشید امتحانات ترم اول راهنمایی و دبستان در مشهد تا اوایل بهمن ماه ادامه دارد (تا 8 بهمن) لطفا تابستان برگزار شود
    عرفان و بیتا پژوهش

    پاسخحذف
  7. به فکر امتحانات بجه ها هم باشید آخر اسفند هم بد نیست مدرسه ها هفته آخر اسفند تعطیل میشود
    در ایام نوروز مشهد خیلی شلوغ است همه به مشکل برمیخورند

    پاسخحذف
  8. آقا حالا کی گفته در ایام عید و در مشهد -- فقط این که در بهمن ماه مناسب نیست

    هفته اول اردیبهشت یا هفته آخر فروردین و

    هفته اول تیر ماه زمان های مناسب می باشد.

    در ضمن در ایام عید تهران مناسب ترین شهر برای برگزاری مسابقات است

    بدلیل خلوت بودن شهر و ارزانی هتل ها

    پاسخحذف
  9. هفته آخر فروردین بهترین زمان است

    پاسخحذف
  10. بخاطر تلاقی با فصل امتحانات و سرما و ... نیمه اول یهمن زمان مناسبی نیست. بهتر است مسابقات رده های سنی بعد از امتحانات خرداد برگزار شود.
    سیادت - مربی شطرنج از قزوین

    پاسخحذف
  11. سلام لطفامسابقات رادرتابستان كه همه اوقات فراقت بيشتري دارندموكول نماييد متشكرم

    پاسخحذف
  12. اقا بهترین زمان فروردین و یا تیر ماه است شیراز هم آمادگی برگزاری را دارد. پاینده باشید

    پاسخحذف
  13. با تشکر از اقای استخری و سیادت خواهشمند است سایر دوستان هم نام و نام خانوادگی را ذکر کنند

    با سپاس

    پاسخحذف
  14. بچه های مشهد هم موافق تغییر زمان ان هستند مخصوص رده سنی 12 14 16 18 که بامشکل مدارس مواجه هستند

    پاسخحذف
  15. ما بجه ها تقاضا داریم مسابقات رده سنی دختران و پسران در تابستان باشد

    (مینو -الهه-شقایق-شمس- نوبخت - علیرضا- علما-عرفان- رضا یی- سخاوت وارسلان)

    پاسخحذف
  16. بهترین زمان اسفند یا فروردین است
    در تابستان مسابقات دیگری هم هست با تشکر

    پاسخحذف
  17. مسایقات در تیر ماه یا عید برگزار شود خیلی خوب است اگر مسابقات در بهمن ماه باشد کلا باید ماه بهمن نریم مدرسه جون دهه اول مسابقات کشوری دهه ی دوم مسابقات فجر دهه سوم مسابقات جام خزر اخه این چه وضعی می خوان پول تو جیب خودشون کنند ما را چرا بدبخت میکنند بدش هم با این کارشون باعث میشن بازیکنان که همیشه پیگیر هستند از دست بدن و بازیکنان ضعیفی را به مسابقات برون مرزی ببرند

    پاسخحذف
  18. به نظر من در در فروردین بهترین موثع است

    پاسخحذف
  19. تابستان بچه ها امادگی بیشتری دارند

    پاسخحذف
  20. چرا فدراسیون زودتر تکلیف بچه ها را مشخص نمیکند؟!!

    پاسخحذف
  21. با سلام و تشكر از شما

    مسابقات چه دليلي هست كه در بهمن برگزار شود؟
    به نظرمادر فروردين برگزار شود بهتر است

    جمعي از شطرنج بازان يزدي

    پاسخحذف
  22. behtarin zaman baraye mosabeghateghat 8-18 sal ayam norooz ast

    پاسخحذف
  23. اگر انتخابی کشور نزدیک مسابقات آسیایی وجهانی باشد گزینه های انتخاب شده باآمادگی مطلوب اعزام میشوند اینطور نمیشود که گزینه ها چون چند ماه پیش انتخاب شده اند به هر حال چه آماده چه غیر اعزام میشوند ضمنا جو هوا و شرایط درسی فرزندان هم باید در نظر گرفته شود قهرمان کم سواد به چه درد می خورد

    پاسخحذف
  24. اگر انتخابی کشور نزدیک مسابقات آسیایی و جهانی باشد گزینه های انتخاب شده با آمادگی مطلوب اعزام میشونداینطور نمیشود که گزینه فوق چون چند ماه پیش انتخاب شده بود پشتش باد بخورد ضمنا شرایط هوا خطرات جادهای وشرایط درسی فرزندان هم لطمه نمی خورد قهرمان کم سواد به چه درد میخورد

    پاسخحذف
  25. آقای محترم که برای ما تصمیم میگیرید لطفا تابستان باشه بهمن ماه چندین مسابقه هست تابستان همه با فکر راحت و وقت آزاد میتوانند شرکت کنندمثلا شطرنج ورزش فکری است فکر راحت مساوی انتخاب بهتر
    نفیسه حدادو محمد امین ترشیزی شیرازی

    پاسخحذف
  26. با نظر آقای منوچهرغایبی 100درصد موافقم
    سالاری

    پاسخحذف
  27. 100 درصد موافقم که مسابقه مذکور در تابستان برگزار شود.

    پاسخحذف
  28. اغلب کشورهای دنیا مسابقات انتخابی نونهالان ونوجوانان را یک یا دو ماه قبل از مسابقات قاره ای یا جهانی بر گذار میکنند . مثال بار. دراین مورد کشور هند است که اگر تاریخ مسابقات آنها بررسی شود. کاملا مشخص میگردد.

    پاسخحذف