۱۳۸۷ بهمن ۱, سه‌شنبه

یک توضیح

توضیح ضروری در مورد مقاله های اخیر ترجمه شده در مورد مهارت شطرنج در وبلاگ آموزش شطرنج :
این مقالات بر اساس پژوهش های علمی و توسط اساتید و بر پایه نمونه گیری آماری بدست آمده است . جدا از این که در پژوهش ها ممکن است درصدی خطا وجود داشته باشد ذکر نکاتی را برای علاقمندان و بخصوص خانواده های ارجمند نونهالان و نوجوانان شطرنج باز ضروری می بینم.
اول این که هرچند در مقاله چپ دستي / راست دستي ، تمرين و استعداد در شطرنج ، سن مناسب شروع شطرنج را قبل از 12 سالگی تخمین زده اند ولی باید متذکرشد در صورتی که فرزندان شما بالاتر از سن 12 سال را داشتند ، نباید با این دید او را از یادگیری شطرنج بر حذر دارید. چه بسا افرادی در سن بالاتر هم به موفقیت های خوبی دست یابند . نمونه این امر در مورد یکی از دوستان بسیار عزیزم محمد محبی صادق بود با این که وی در سن 18 سالگی شطرنج را آموخت به سرعت مدارج ترقی را پیمود و حتی به تیم ملی هم راه یافت.
و دوم این که شطرنج را هیچ گاه با هدف قهرمانی به فرزند خود نیاموزید . همانگونه که مستحضرید تنها در هر رده سنی و همینطور رده بزرگسالان تعداد محدودی به قهرمانی می رسند . یادگیری و بازی شطرنج فواید بسیاری دارد که بهتر است در این زمینه به مقالات و پژوهش های علمی در این زمینه مراجعه شود . شطرنج باعث افزایش اعتماد به نفس ،خلاقیت و بهره گیری از توانایی های ذهنی و تمرکز افراد و.... می شود.
بنابر این توصیه می شود در مورد یادگیری شطرنج توسط فرزندتان حتما با مربیان و کارشناسان مجرب مشاوره نمایید .
در مورد مهارت شطرنج هنوز نیاز به تحقیق های جامع تری حس می شود .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر